Wil jij PvdA raadslid worden?

Door David Vaupell op 23 juni 2021

Denk jij na over een rol in de lokale politiek?

(Let op – De meldingstermijn voor kandidaat raadsleden liep tot en met 13 september 2021)

Het raadslidmaatschap. Dé plek waar de lokale samenleving de politiek ontmoet. Op 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Denk jij erover na om jezelf dan te kandideren namens de PvdA? Wil jij ontdekken of de lokale politiek iets voor je is? Meld je dan aan voor onze virtuele stoomcursus lokale politiek.

In een kleine twee uur nemen we je mee in drie belangrijke vragen over het raadslidmaatschap namens de PvdA:

1. Wanneer kom je als inwoner in aanraking met de gemeente(raad)?
  2. Wat doet een PvdA raadslid?
  3. Hoe werkt de kandidaatstellingsprocedure?

Tijdens de avond delen verschillende PvdA raadsleden hun verhalen, hun successen en frustraties, en hun drijfveren om lokaal politiek actief te zijn. Samen met het Centrum voor Lokaal Bestuur krijg jij zo in vogelvlucht een indruk wat de lokale PvdA politiek inhoudt.

De stoomcursussen vinden plaats op 17 & 24 augustus en inschrijven kan voor iedere stoomcursus tot één dag van tevoren via deze pagina. Kun je op geen van deze data? Vindt dan hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen!

Aanmelden Crash Courses Gemeenteraad

Geïnteresseerd? Stuur een berichtje naar [email protected] We komen graag met je in contact.

David Vaupell

Bestuur – Voorzitter sinds 2014 Geboren in 1966 in Emmen en lid sinds 1985. In het dagelijks leven werkzaam als IT consultant. Vader van 3 kinderen en samen met Liesbeth woonachtig in Zwijndrecht (Noord)

Meer over David Vaupell