27 januari 2014

Voetbalkooi Jupiterstraat moet terug!

Een twintigtal jongens in de leeftijd van vier tot 16 jaar hebben bij Siham Berrag-Nahari aan de bel getrokken over hun Voetbalkooi. De kooi is tijdens de zomervakantie, toen vele van hen op vakantie waren, deels verwijderd door de gemeente. Dit na overlast veroorzaakt door jongvolwassenen en niet door de jongens. “We missen onze kooi, na schooltijd kwamen we hier samen om een potje te voetballen” zegt Achraf. Ook Mourad baalt enorm: “wat hebben we nu nog te doen in de sterrenbuurt, er is verder niks, die voetbalkooi was ons plekje”. Inmiddels heeft Siham de wethouder in het vragenhalfuurtje om opheldering gevraagd: “we zijn recentelijk een JOGG gemeente geworden en we willen dat onze kinderen dicht bij huis kunnen spelen, herrie maken mag: dat doen kinderen nu eenmaal. Wat onacceptabel is, is de overlast van de oudere jongens die daar tot laat verbleven, daarop moet u handhaven en niet deze jongeren straffen door hen de kooi af te nemen!”
Inmiddels is er de toezegging dat er binnen een maand (voor 1 maart) een oplossing is.