Pluim PvdA naar Woningbouwvereniging Heerjansdam

1 november 2019

Woningbouwvereniging Heerjansdam vierde deze zomer het eeuwfeest. Voor de PvdA was dit een mooie gelegenheid om de woningbouwvereniging in het zonnetje te zetten en de pluim uit te reiken aan erevoorzitter Bruggink en bestuursvertegenwoordiger mevrouw Folugo.

Kort na de Eerste Wereldoorlog ontstonden in hoog tempo woningbouwverenigingen. De ‘eenvoudige luiden’ woonden vaak in erbarmelijke omstandigheden en dankzij de bouw van voor die tijd comfortabele en betaalbare woningen nam de levenskwaliteit sterk toe. Honderd jaar later maakt de Woningbouwvereniging Heerjansdam zich nog elke dag sterk voor een woningbestand waarin vele doelgroepen voor weinig geld een prima woning kunnen huren.

Het is prachtig om te zien dat in Heerjansdam de lijnen kort zijn en waarin de relatie met de huurders nog echt persoonlijk is. Grote waardering is op zijn plaats voor deze kleine vereniging die aan ingewikkelde regelgeving moet voldoen en veel investeert in de leefbaarheid.

Jan-Willem Mennink