Oliebollen voor de voedselbank

29 december 2017

Op 28 december heeft een PvdA-elftal oliebollen gebakken voor de voedselbank Na gedegen voorbereidingen van Marjolein Kock en Gerard Slotema kon het bakken beginnen. In een geoliede samenwerking tussen bakkers, deegbereiders en inpakkers werden zo’n 1.200 oliebollen gebakken.

De bollen waren gevuld met appels en rozijnen en smaakten ouderwets lekker. Uiteindelijk kon de voedselbank 140 zakjes oliebollen afhalen.

We konden gebruik maken van de goed uitgeruste brandweerkazerne. De ruime keuken, de kantine en de garage waar elektriciteits- en gasaansluitingen beschikbaar waren kwamen erg goed van pas.

We zijn grote dank verschuldigd aan de Zwijndrechtse brandweer.

De PvdA vraagt met deze actie aandacht voor de armoedebestrijding en levert tegelijk een concrete bijdrage aan de voedselbank. Verder zijn kerstpakketten ingezameld voor de voedselbank en is de lokale omroep Atos geholpen met hun inzamelingsactie voor eveneens de voedselbank. Hiervoor zijn Nelleke den Boer, Marjolein Kock, Hilda Rijnaard en Gerard Slotema actief geweest in winkelcentrum Walburg.